سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

گروه سیاسی: سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان این نکته که تورم به رقم 5 / ۱۰ درصد کاهش یافته است ، تصریح کرد: کاهش تورم کاهش قیمت‌ها نیست، بلکه کاهش سیر افزایش قیمتهاست.

 وی کاهش تورم را یک موفقیت برای دولت توصیف کرد و گفت: دولت تلاش می‌کند با بهره‌گیری از همه امکانات ، تورم را به تدریج یک رقمی کند. الهام  با بیان اینکه در هفته گذشته بحثی مبنی بر نقش رسانه‌ها در گرانی‌ها نداشته است، گفت: من فقط از برخی رسانه‌ها که تلاش می‌کنند رابطه دولت و اصناف را مخدوش کنند، گلایه کردم.
سخنگوی دولت در عین حال با اشاره به اینکه بر اساس نظر اقتصاددانان و کارشناسان بحث تورم روانی، با ایجاد التهاب خبری ، شکل می‌گیرد گفت: موج روانی توام با اطلاعات غیر دقیق می‌تواند به افزایش قیمتها کمک کند.
الهام در پاسخ به سئوالی در مورد منع خبرنگاران از حضور در ستاد انتخابات کشور به هنگام ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان به دلیل وجود برخی شائبه ها برای وزارت کشور ، گفت: این شائبه در راستای سلامت انتخابات مطرح شده و در راستای محدودیت رسانه‌ها نیست.
الهام همچنین تعامل وزیر جهاد کشاورزی با خبرنگاران و رسانه‌ها را خوب و صریح دانست و نقل برخی مطالب از طرف اسکندری درباره رسانه‌ها را ، سوءتفاهم توصیف کرد. الهام همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد دو شغله بودن برخی افراد در دولت گفت: طبق اصل۱۴۱ قانون اساسی ، هیچ دوشغله‌ای در دولت وجود ندارد. وی تاکید کرد : دو شغله بودن با برنامه‌های دولت که در پی کیفیت و سرعت کار است ، نمی‌خواند بنابراین هیچ دوشغله‌ای در دولت وجود ندارد.
خبرنگاری از غلامحسین الهام پرسید، دولت در یک سال اخیر چه کارهایی را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام داده است؟ که وی در پاسخ گفت: اراده دولت در مبارزه با فساد جدی و عملی است. سخنگوی دولت با اشاره به باطل شدن یک معامله در بورس در هفته گذشته گفت: یک فساد بزرگ برای تاراج اموال مردم در حال رخ دادن بود که قبل از انعقاد معامله دولت وارد شد و معامله‌ای انجام نشد. وی گفت: رئیس‌جمهوری نسبت به بدهکاران بانکی هیچ اخطاری نداده است، بدهکاران سررسیدهایی دارند و بدهی آنها محقق نشده است، به تدریج کار و فعالیت اقتصادی می‌کنند و بدهی‌های خود را به موقع برمی‌گردانند، سیستم بانکی اینطور هست و هیچ نگرانی برای این مساله وجود ندارد.
سخنگوی دولت درباره طرح استیضاح جمعی از وزراء در مجلس گفت: استیضاح ، سئوال و رای اعتماد از اختیارات و حقوق مجلس است و مجلس هم طبق قانون اعمال می‌کند.
الهام گفت: آنچه که گفته می‌شود بحث‌هایی است که در گفت وگوهای برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده و به رسانه‌ها کشیده شده و گویی به یک تصمیم مجلس تبدیل شده است . وی بابیان اینکه فکر نمی‌کنم بحث‌های جدی برای استیضاح وزرا از طرف مجلس وجود داشته باشد، گفت: وزرایی که مطرح می‌شوند پرتلاش هستند و برآیند کار وزارتخانه‌ها مثبت است .
کد خبر 5706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز